Čo majú spoločné internetoví šmejdi a SMER? Skutok sa nestal!

Autor: Michal Dragan | 29.12.2016 o 20:33 | (upravené 30.12.2016 o 10:30) Karma článku: 11,44 | Prečítané:  7425x

Pred dvomi dňami som tu na blogu priniesol príklady zliav, ktorých cieľom je pravdepodobne presvedčiť zákazníkov o výhodnej cene. V niektorých prípadoch ich však kúpite výhodnejšie v období mimo akcie.

Ako zareagovali dotknutí predajcovia?

Alza.sk

Najskôr zareagovala Petra zo starostlivosti o zákazníkov na môj príspevok na ich Facebook stránke: „Michaeli, chápu Váš pohled a mrzí mě, pokud tuto situaci vnímáte tímto způsobem. Sleva je počítána z původní ceny zboží. S úctou, Petra, péče o zákazníky.“

Bohužiaľ, informáciu kedy táto pôvodná cena bola a ako dlho platila sa už zákazník nemá šancu dozvedieť. Podľa aktuálneho zákona totiž môže predajca pri iPhone 4 uvádzať ako pôvodnú cenu aj cenu, ktorá platia pri uvedení telefónu na trh.

Po publikovaní článku sa témou začala zaoberať aj redaktorka denníka SME Martina Raábová, ktorej marketingový riaditeľ Alzy Karel Kučera poskytol stanovisko: Pôvodné ceny vždy uvádzame v súlade s našimi obchodnými podmienkami”.

Alza tvrdí, že s cenami nemanipuluje. Ako je potom možné, že cena zastrihávača na vlasy po zverejnení článku klesla z vyše 260€ na 26,99€? Sada na šitie z 95,02€ na 7,37€? Upravila teda Alza pôvodnú cenu alebo nie?

 

 

Alzu od publikovania prvého článku začali ľudia na Facebooku upozorňovať na ďalšie očividne uletené zľavy. Do publikovania tohto článku však na ne nereagovala a pôvodné ceny ostali v platnosti. Pozrel som sa na produkt „Fibaro univerzálny senzor“, pri ktorom Alza uvádza pôvodnú cenu 1 099€. Výhradný dovozca produktu uvádza ako odporúčanú koncovú cenu 33€ bez DPH. Napriek viacerým upozorneniam na Facebooku, pravdepodobne aj od dodávateľa (ktorý mi odpísal, že ich na túto chybu upozornia), na Alze stále svieti táto zlá cena. Až pri publikovaní článku som si všimol, že Alza o tom vie, ale aj tak cenu neupravili. Nuž, treba čítať diskusie.

 

Rozdiel pri cenách je vidno aj v prípade Philips Hue LUX 9W E27 Set. Na Slovensku je ako pôvodná cena uvádzaná suma 184,81€, v ČR je to 2190CZK (81,05€ podľa kalkulačky NBS k 29.12.) a na Alzashop ide o cenu 78,01€.

Ceny po zľave sú však porovnateľné pre všetky tri e-shopy – Slovensko 42,54€ (zľava 77%), ČR 1190CZK (zľava 44%), Alzashop 44,07€ (zľava 44%). Nevedno či ide o chybu, alebo sú Slováci tak bohatý národ, že akceptujú aj o 100 % vyššiu cenu než majú českí zákazníci.

 

Mall.sk

Na rozdiel medzi faktúrou za objektív a aktuálnou cenou v zľave zareagovali, že ide o rozdiel 10€ a v prípade, ak narazím na prípad, v ktorom pôjde o väčší rozdiel, tak mám dať vedieť a nechajú to preveriť u produktového špecialistu.

Následne odpovedal aj Jakub Mináč z Mall.sk, ktorý uviedol: „Objektív, ktorý uvádzaš vo svojom blogu, nie je a ani nebol súčasťou našich povianočných výpredajov. Všetky produkty vo výpredaji majú červený štítok výpredaj. (...) Objektív teda nie je vo výpredaji a teda môže mať v decembri vyššiu cenu ako v septembri, je to úplne normálne, menia sa nákupné ceny, dolár posilňuje, menia sa skladové zásoby a samozrejme menia sa aj zľavové akcie. Momentálne daný objektív je vypredaný.“

Na výšku zľavy a pôvodnej ceny v prípade topánok, na ktoré upozornil čitateľ Žive.sk doplnil Jakub vysvetlenie, že išlo o ľudské pochybenie, pri ktorom sa preklopila cena z českých korún, túto chybu už opravili a ospravedlňujú sa za ňu. Úprimne, Mall.sk má malé plus za komunikáciu. Celú konverzáciu nájdete pod príspevkom na ich Facebook stránke.

 

Datart.sk

Datart ponúkal v zľave umývačku riadu za 451€, pričom išlo o zľavu z pôvodnej ceny 769€. Menším pátraním sme však zistili, že ešte 24. 12. 2016 stála táto práčka bez zľavy... hádate správne, 451€. 25. alebo 26.12 teda zdražela na cenu 769€, aby mohla od 26. 12. svietiť vo výpredaji za cenu ako 24. 12. 2016. Datart zareagoval podobne ako Alza: „Při výpočtu slevy u této myčky, jsme vyšli z ceny, za kterou jsme myčku prodávali v půlce prosince. Nešlo o žádnou doporučenou cenu, ale skutečnou cenu myčky v předvánočním období. Ceny produktů měníme, podle toho jak se mění situace na trhu.“ Neskôr však danú umývačku z výpredaju vyradili a ponúkajú ju ďalej za cenu 451€.

 

Všetci obchodníci sa odvolávajú na to, že vychádzajú z pôvodných cien. Zákazník však nemá možnosť zistiť, či táto cena je naozaj reálna, ako dlho platila a či nebola na e-shope len v čase, kedy má najmenej zákazníkov. V najhoršom sa dá vždy vyhovoriť na omyl a preklep. V niektorých prípadoch sa to akceptovať dá (každý z nás robí chyby) – ale predajca by mal zareagovať hneď, ako ho na to zákazníci upozornia. Ostávajú teda len porovnávače tovaru, cez ktoré si zákazník môže pozrieť aspoň históriu cien pri danom produkte a či sa ho predajca nesnaží oklamať. A hlavne, pozerať na finálnu cenu a nie výšku zľavy. 

Na konci dňa sa však človek dozvie len staré známe, ako aj v prípade rôznych politických káuz – SKUTOK SA NESTAL!

Pridajte sa k fanúšikom Mimozemského pátrača na Facebooku a pomôžte nájsť podobné "výhodné" ponuky. 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.


Už ste čítali?